Llenguatge musical

Teoria musical: el llenguatge musical

La música representa un llenguatge en si, però un llenguatge diferent, el llenguatge dels sons.

El llenguatge musical té el seu propi alfabet (notes i símbols) i el seu propi estil d’escriptura (el pentagrama).

A les classes de llenguatge musical o teoria musical de la nostra escola de música L’Estudi de Música a Tarragona oferim als alumnes els coneixements necessaris per entendre el llenguatge musical, la lectura i la base teòrica que dóna suport a la música.

Els infants i el llenguatge musical

La importància del llenguatge musical en edats primerenques

La introducció del llenguatge musical a l’etapa infantil facilita el desenvolupament de la ment creativa, analítica i la comunicació.

La música és un bon mitjà perquè l’infant vagi experimentant el descobriment de coses noves, aprendre de forma estructurada però divertida i donar els primers passos en el pensament creatiu.

La música, el ritme, els primers contactes amb els instruments musicals són totes activitats divertides que permeten a l’infant treballar tant les seves àrees cognitives com motors, creatives i socials.

Introduir les activitats educatives musicals a primerenca edat té els avantatges de fomentar la relació afectiva, esperit creatiu, acostumar a l’infant a la presència de grup i la sensació de pertànyer a un grup social, millora la coordinació, millora l’escolta activa i analítica, el control de la veu, la comunicació tant verbal com no verbal (expressió corporal).

La música ha de ser introduïda a la més primerenca edat possible, tenint diversos estudis que confirmen que la música activa i, per tant, ajuda al desenvolupament dels dos hemisferis cerebrals (associats al pensament analític i creatiu respectivament).

Desenvolupar el sentit del ritme té també els seus avantatges fisiològics no només psicològics. El ritme ajuda a desenvolupar les habilitats psicomotrius, coordinació i equilibri.

Altres efectes de les activitats escolars musicals en grup són l’augment de
l’autoestima i la iniciació en activitats socials amb nens d’edats similars.

Les etapes de l’educació musical inclouen:

  1. Aprendre a reconèixer i conèixer la música, conèixer els instruments musicals.
  2. Aprendre a utilitzar els coneixements adquirits
  3. Aprendre a compartir, ser part del grup i col·laborar
  4. Aprendre a formar una personalitat musical pròpia (creativitat)

Començant per l’escolta i imitació, l’educació musical infantil ajuda el nen a desenvolupar-se com a músic i persona. Tan sols amb aquests aspectes bàsics ja estem facilitant el desenvolupament de la seva capacitat auditiva, capacitat cognitiva, l’ús de la memòria, la concentració, habilitats de comunicació i creativitat.

Estudi de musica
Resum de privacitat

Aquesta web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.